بانک ملی بابت مشکلات زائران در دریافت ارز عذرخواهی کرد

بانک ملی بابت مشکلات زائران در دریافت ارز عذرخواهی کرد



به گزارش خبرآنلاین، بانک ملی ایران در بیانیه خود نکات زیر را جهت تنویر افکار عمومی آورده است.
– بانک ملی ایران به پشتوانه تجربه و تخصص خود هر ساله ارز مورد نیاز زائرین اربعین حسینی، عتبات عالیات و حجاج خانه خدا را در داخل کشور و به صورت حرفه ای و تخصصی عرضه می نماید.
– این بانک امسال نیز همانند سال های گذشته عهده دار این مسئولیت خطیر شد، اما به دلیل نبود همکاری و همراهی بانک مرکزی عراق، امکان انتقال دینارهای بانک مرکزی کشورمان از عراق به داخل کشور میسر نشد و به ناچار باید ارز زائرین در داخل خاک عراق به آنها عرضه می شد. 
یادآوری این نکته نیز مهم ضروری است که با این تصمیم مهم دولت (پرداخت دینار به زائرین)، دلالان ارز در داخل کشور و در عراق که به جهت تفاوت فاحش نرخ ارز متنعم بودند، سود و منافع سرشار خود را از دست می دادند.
– قبول مسئولیت مذکور توسط بانک ملی ایران و عدم همکاری بانک مرکزی عراق در شرایطی رخ داد که حدود یکصد هزار نفر از زائرین گرامی وارد خاک عراق شده بودند. بنابراین بی درنگ به منظور دایر کردن 250 باجه در نقاط مختلف عراق از جمله کاظمین، نجف، کربلا، مناطق مرزی مهران و شلمچه با یک شرکت پیمانکار عراقی قراردادی منعقد شد. اما در روز اول و دوم شروع پروژه شرایط نامساعد جوی – طوفان و بارندگی های شدید در منطقه مرزی مهران، امکان حمل کانکس ها و دایر نمودن باجه ها را مختل کرد اما در دیگر نقاط و با اضافه شدن کارکنان بانک ملی به آن مناطق ایجاد باجه ها سرعت گرفت.
– ساعاتی از دایر شدن باجه های تحویل ارز نگذشته بود که بانک مرکزی عراق و نیروهای امنیتی کشور مذکور، بنا به دلایل مختلف از جمله عدم اخذ مجوزهای مربوطه و رعایت مسائل امنیتی بیش از 200 باجه بانک ملی از جمله باجه های مستقر در فرودگاه نجف را تعطیل کردند. در این مقطع بود که در یک کشور بیگانه با مشکلات پی در پی از این دست مواجه گشتیم و البته باید به مشکلات مذکور، قطعی های مکرر و طولانی مدت برق و اینترنت که ناشی از ضعف در زیرساختهای عراق است و البته لازمه فعالیت باجه های بانکی است را اضافه کرد. 
موارد فوق موجب شد که زائرین حسینی برای ساعاتی با صف های طولانی و معطلی مواجه شوند که البته وظیفه خود دانستیم در همان روز و طی اطلاعیه ای به جهت مشکلات ناخواسته و پیش آمده، از این عزیزان عذرخواهی نمائیم.
همزمان با اعزام بیش از 500 نفر از کارکنان بانک ملی ایران اعم از کارمندان، مدیران، معاونان و اعضای هیئت مدیره از طریق زمینی و هوایی، به دنبال تعیین مکان های جدید بوده و با همکاری تعدادی از نهادها، ساختمان هایی در اختیار بانک ملی قرار گرفت و چون برخی از آن ساختمان ها در شان زائرین و این بانک نبود، به سرعت از مدار سرویس دهی خارج شد.
به هرحال، پس از 30 ساعت کار مستمر اوضاع به روال عادی بازگشت و توانستیم یکی پس از دیگری به این مشکلات فائق آییم و سرویس دهی بصورت شبانه روزی و بدون وقفه و کمترین زمان معطلی برای زائرین صورت گرفت.
– مطابق اعلام بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران پرداخت ارز تا یازدهم آبان ماه در کشور عراق ادامه خواهد داشت و پس از آن تاریخ اگر زائرینی به هر دلیلی نخواسته و یا نتوانسته اند ارز مربوطه را دریافت کنند، بانک ملی ایران متعهد است عین مبلغ واریزی به همراه «کمک هزینه سفر زیارتی» را به حسابشان مسترد نماید.
– البته از برخی رسانه ها که بدون عنایت به مشکلات عظیم پیش گفته بی مهابا و غیر منصفانه علیه بانک ملی ایران و کارکنان شریف آن که بدون هیچ منت و انتفاعی در سخت ترین شرایط به عاشقان حسینی خدمت صادقانه ارائه می دادند مطالبی به دور از انصاف و بعضا وارونه انتشار داده اند، گلایه مند هستیم و از آن دسته از رسانه ها که صادقانه، منصفانه و بدون هیچ خط و رسم سیاسی، واقعیت ها را منعکس و روانی انجام امور در باجه های بانک ملی ایران را به زائرین اطلاع رسانی کردند، تشکر و قدردانی می نمائیم.

۲۲۳۲۲۳

منبع: سایت خبرآنلاین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *